måndag 29 september 2014

V 40. Måndagens lektion: EU

Måndagens lektion ägnades åt EU. Vi testade att spela ett spel där man testar sina kunskaper om EU, prova det gärna hemma, kanske lär du dig något du inte visste!

Klicka här för att spela: EU-resan

Uppgifter till måndag 6/10:
  • Läs i boken om EU i din vardag: s 160.
  • Fundera och lämna ditt svar under bloggfrågan "Är du europé?". (Se inlägget före detta. Alla ska lämna en egen kommentar).

Var kan jag se filmen??

Filmen kan du se gratis på Medienavet. Men du behöver först skaffa ett konto som elev. Sen kan du se denna och många andra filmer. För att registrera dig behöver du en kod. Jag har ännu inte fått den, så fort jag har koden så skickar jag ett sms! Då kan du registrera dig.

Jag återkommer alltså med mer info om var du hittar filmen så fort jag har fått koden! Börja läs i boken och svara på frågorna här på bloggen så länge!

På torsdag börjar vi med ett nytt område!


2 kommentarer:

Maria Drugge sa...

Jag kan inte titta på filmen.
Vad ska jag göra?

Lisa Lärare sa...

Jag vet Maria! Läs det nya inlägget! Du måste skapa ett konto först och då måste du använda en dator på skolan. Det finns en instruktion om hur du ska göra!