torsdag 21 augusti 2014

V 34 Tors: Start av nytt område!


https://www.youtube.com/watch?v=BuE98oeL-e0

Var får du din information? Idag har vi diskuterat vilka källor vi har till det vi vet om omvärlden och vilka fördelar och nackdelar det finns med med social media som facebook. Det fanns många intressanta exempel i klassen!
Du som missat diskussionen kan hämta diskussionsfrågorna här och skriftligt lämna in dina tankar till mig

En film som berör ämnet är "Catfish" och vi tittade på trailern till filmen. Kolla gärna in den och se filmen hemma!

Vi började sedan med nästa område som heter Individ & Samhälle. Mitt bästa tips just nu är att LÄSA! Det blir lättare för dig på kursen om du följer med från början. Det är ett intressant kapitel som handlar om hur vi påverkas av vårt kön, vår etnicitet och vår klass.

Uppgiften till måndag är att börja läsa i boken och svara på frågor.
Läs sida 21 - 36 och besvara frågor på sida 37 (ej uppg 7 och 9).


Vi ses på måndag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

de som har fått kopi har inge frågor.

Lisa Lärare sa...

Hej! Jag vet att frågorna saknas. Man kan få dem av mig på lektionen eller skicka ett mail så skickar jag frågorna på mailen till dig!